Σενάριο : Ασγκάρ Φαραντί

Σκηνοθεσία : Ασγκάρ Φαραντί

Παίζουν : Σαχάμπ Χοσεϊνί, Ταρανέ Αλιντουστί, Γκολσιφτέ Φαραχανί

Έτος : 2009

Διάρκεια : 119′

ΑΚΑ : Darbareye Elly | About Elly

Έγχρωμη : Ναι

Χώρα : Ιράν

Γλώσσα : Περσικά

Μουσική : Hassan Zahedi

Βραβεία : Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Tribeca

ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΕΛΙ...- ΣΥΝΟΨΗ

Μετά από πολλά χρόνια στη Γερμανία, ο Αχμάντ ξαναγυρίζει στην Τεχεράνη και οι παλιοί συμφοιτητές του απ΄το πανεπιστήμιο οργανώνουν προς τιμή του ένα τριήμερο στην Κασπία θάλασσα. Η διασκέδαση αρχίζει αμέσως καθώς όλοι συμμετέχουν στο σχέδιο της Σεπιντέχ, που έφερε μαζί της την όμορφη Έλι, δασκάλα της μικρής κόρης της, με την ελπίδα ότι θα ‘’τα φτιάξει” με τον πρόσφατα χωρισμένο Αχμάντ. Αλλά τα ασήμαντα ψέματα που αρχίζουν να συσσωρεύονται απ’ τη στιγμή που η παρέα φτάνει στην παραλία, γίνονται ξαφνικά μπούμερανγκ όταν η Έλι εξαφανίζεται χωρίς κανείς να ξέρει που είναι.

Η ΤΑΙΝΙΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Το ‘’Τι απέγινε η Έλι” είναι μια συναρπαστική, γεμάτη ένταση ταινία, που δε μοιάζει καθόλου με την εικόνα που έχουμε για το Ιρανικό σινεμά και επιβεβαιώνει το σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του. Η ικανότητά του να χρονογραφεί τη δυσλειτουργία της μέσης τάξης στη σύγχρονη αστική κοινωνία του Ιράν είναι μοναδική και εξηγεί τα προβλήματα λογοκρισίας που αντιμετώπισε. Aλλωστε, η πρωταγωνίστρια Γκολσιφτέχ Φαραχανί είναι «κομμένη» στην χώρα της λόγω της συμμετοχής της στο “Body of Lies” του Ρίντλεϊ Σκοτ.

«Ταινιάρα με τα όλα της! Γνωριμία σε μια εκδρομή. Δράμα και θρίλερ μαζί. Μάθημα σεναρίου, σκηνοθεσίας και υποκριτικής».
Δημήτρης Δανίκας – Τα Νέα

«Μια πρωτότυπη, ζεστή και απόλυτα ικανοποιητική ταινία-έκπληξη από το Ιράν, που δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιους δραματικούς χειρισμούς. Ένα έξοχο δράμα χαρακτήρων που δρα διά της ψυχολογικής μετατόπισης».
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος – LIFO

«Ενα ιρανικό δράμα αντονιονικών προδιαγραφών γύρω από ασφυκτικές σχέσεις» Δημήτρης Mπούρας – ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

«H φετινή Αργυρή Aρκτο στο Βερολίνο, αποτελεί μια ιρανική ταινία έκπληξη. Σαπσένς και περίεργη ατμόσφαιρα, κοινωνικές περιγραφές και σχόλια, καταπληκτικές ερμηνείες, σκηνική λιτότητα και τεχνική αρτιότητα. Aριστα σε όλα!»
Γιάννης Πεντσερετζίδης – MyFilm.gr

«Ότι πιο ουσιαστικά μοντέρνο είχαμε ποτέ την ευκαιρία να δούμε από το Ιράν».
Σταύρος Γανωτής – Cine.gr

GALLERY

VIDEOS

image-rounded